[復旧] 4/1 アカウント削除のお知らせが誤って届いた方へ / [Recover] To those who received the 4/1 account deletion notice by mistake
今回のトラブルの影響があった方には、「アカウント削除予定キャンセルのお知らせ」メールをお送りしています。
そのメール文中に、パスワードを変更するよう書かれていますが、今回は広大IDのパスワードは消えておりませんので、パスワード変更する必要はありません。
ご迷惑をおかけし申し訳ありませんでした。
We have sent an email “Notice of Cancellation of Planned Account Deletion” to those who were affected by this issue.
The email asks you to change your password, but since your Hiroshima University ID password has not been deleted in this case, there is no need to change your password.
We apologize for any inconvenience caused.
(2025/4/1/17:17 Update)
復旧しました。
Service has been restored.
(2025/4/1/16:26 Update)
現在、3/31に任用期限が切れ、4/1に任用期限が延長される予定の方に以下の事象が発生しています。
- 事務端末へのログインやその他広大IDを使った認証ができない
- アカウントが削除対象になったとのメールが届いている
- 管理しているメーリングリストやグループ、ホスティングが削除猶予状態になっている
- Microsoft 365の一部のサービスが使えない(4/1, 11:30更新)
- 例)容量が100GBから50GBに変更されメールボックスがいっぱい状態のため、メールの受信ができない
原因の調査及び対応を進めておりますので、復旧後に改めてお知らせします。
参考:いろは>学内システム>【障害】広大IDを使用した認証の障害について
https://commu.office.hiroshima-u.ac.jp/aqua/01fb035d-dde2-44a4-beaf-bcfeb4949d1f/view
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This is the Information Media Education Research Center.
Currently, the following issues are occurring for those whose appointments expire on March 31st and are scheduled to be extended on April 1st.
- Unable to log in to office terminals or authenticate using other Hirodai IDs
- You have received an email informing you that your account has been deleted
- The mailing lists, groups, and hosting you manage are on a deletion grace period
- Some services of Microsoft 365 are not available (added on 4/1 11:30)
- e.g.) Unable to receive mail because mailbox is full due to change from 100GB to 50GB.
We are currently investigating the cause and will provide an update once services are restored.
Reference: Iroha > Campus System > [Failure] Regarding authentication failures using Hirodai IDs
https://commu.office.hiroshima-u.ac.jp/aqua/01fb035d-dde2-44a4-beaf-bcfeb4949d1f/view
(2025/4/1/9:00)