アカウント年度更新/Account Renewal-2022
アカウント年度更新/Account Renewal 2022
(English version follows.)
アカウント年度更新
センターアカウントのアカウント年度更新スケジュールは以下の通りです。
年度更新期間:4月2日~4月30日
更新猶予期間:5月1日~6月30日
アカウントロック :7月1日
猶予期間を過ぎますと、アカウントはロックとなり、例えば、以下の状態になります。
・ネットワーク認証ができない。(HINET 有線LAN, HINET Wi-Fi)
・Office 365が利用できない。(広大メール, OneDrive, Teamsなど)
・オンライン講義(Teams)が受講できない。
・メディアセンターのPC(ICE端末)にログインできない。(Linux、Windows共に)
・プリンターで印刷できない。
・ホームページ公開が停止される。
・VPNが利用できない、等々。
「利用登録システム」に「広大ID(学生番号/職員番号)」でログイン(学外からの接続には多要素認証が必要)して、年度更新を完了してください。
https://reg.huc.hiroshima-u.ac.jp/hid/
まず「広大ID」をクリックし、「アカウント年度更新」をクリックすると、自動的に moodle にログインします。
アカウント年度更新には、事前に、「自己点検」と、「情報セキュリティ&コンプライアンス 20XX / Information Security and Compliance 20XX / 信息安全和法令遵守 20XX」の「フォローアップ講習」をいずれかの言語で受験して合格する必要があります。英語版及び中国語版も利用できます。
https://www.media.hiroshima-u.ac.jp/services/reg/onlinetest
以下のURLをご参照ください。
*「アカウントの年度更新手順」
https://www.media.hiroshima-u.ac.jp/services/reg/acc_renewal
【注意】
【自分のPC】へのログインに「アカウント@hiroshima-u.ac.jp」を設定している方は、大学の個人アカウントが停止されると【自分のPC】にもログインできなくなります。直ちに【自分のPC】にローカルアカウントを作成して、通常はそちらをお使いください。
*「ログインアカウントの確認とローカルアカウントへの変更方法(Windows10)」
https://help.media.hiroshima-u.ac.jp/?action=faq&cat=28&id=68&artlang=ja
Account Renewal
All accounts of IMC must be renewed every year.
Your account, must be renewed by yourself.
Account Renewal Schedule is as follows:
Renewal period : April 2 – April 30
Grace period : May 1 – June 30
Account Lock : July 1
If the account is not renewed in these periods, then it will be LOCKed, that is,
– network authentication will be failed,
– you can not use Office365 (HIRODAI mail, OneDrive, Teams, etc.),
– you may not be able to attend Online Lectures on Teams.
– you can not use ICE terminal(IMC PC),
– you can not use On-demand Printers,
– the account Web page will be closed,
– VPN will not connect, etc.
Login the IMC registration system with your Hirodai-ID [Student /Staff ID Number] , and renew it, immediately.
https://reg.huc.hiroshima-u.ac.jp/hid/
You can choose Japanese or English.
First, click “Hirodai-ID” and then click “Account Confirmation”.
All account holders must take and pass the online test concerning the information security in advance.
The course, “Follow-up Course” , “Information Security and Compliance 2022”, is published in English, Chinese, and Japanese.
https://www.media.hiroshima-u.ac.jp/services/reg/onlinetest
See “News for the Account Renewal”
https://www.media.hiroshima-u.ac.jp/services/reg/acc_renewal-En
<<CAUTION>>
* If your login account of YOUR PC is defined as “account@hiroshima-u.ac.jp”, then you will not be able to login to YOUR PC when your personal account is locked. You should have a local account of YOUR PC and use it to login.
See “How to confirm the login account of your PC and to make a local account (Win10, in Japanese)”
https://help.media.hiroshima-u.ac.jp/?action=faq&cat=28&id=68&artlang=ja