[復旧] HINET認証で障害が起きています/ [Recovery] HINET Outage

以下の障害は、2025/1/15/11:20 頃に解消いたしました。

The following issue was resolved around 2025/1/15/11:20.

(2025/1/15/11:23 Update)


(English version follows.)
本日1月15日(水) 8:25頃から、HINETオンデマンド認証で障害が発生しています。
現在、原因を調査中です。

※ HU-CUP、eduroam WiFi は接続できます。

※ HINET認証Webサイトはメンテナンス中になりました。Web認証ログインもできない状態です。

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「HINETオンデマンド登録画面 (HINET On-demand Registration)」
http://hinet.hiroshima-u.ac.jp/

で、「登録(Registration)」ボタンをクリックすると、オンデマンド認証ができない状態です。

従来のウェブ認証「(Login with SSO)」のほうではログインできますので、障害が復旧するまでは、こちらをご利用ください。

※ ピンク色の画面でSSOエラーが出る場合は、ブラウザをWindowsは[Firefox]で、Macは[Safari]をご利用ください。Firefoxが入っていない場合は以下からダウンロードし、インストールしてください。
【学内限定】

復旧の際は再度ご連絡いたします。


HINET authentication has been experiencing problems since about 8:25 today, Wednesday, January 15, 2025.
We are currently investigating the cause.

  • You can connect to HU-CUP and eduroam WiFi.
  • The HINET authentication website is currently under maintenance. You cannot log in using web authentication.

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On the “HINET On-demand Registration” page
http://hinet.hiroshima-u.ac.jp/

When you click the “Registration” button, on-demand authentication will not be possible.

You can still log in using the traditional web authentication “Login with SSO”, so please use this until the problem is resolved.

* If you get an SSO error on a pink screen, please use the browser [Firefox] for Windows or [Safari] for Mac. If you do not have Firefox installed, please download and install it from the link below.

[On-campus only]

We will contact you again when services are resolved.

(2025/1/5 10:42 Update)
(2025/1/15 9:01)