IMCアカウントの利用確認案内メールおよび年度更新案内メール送信について/ Regarding the Sending of IMC Account Confirmation and Account Renewal Notification Emails
メディアセンターの計算機システム更新後に各種設定日のデータに不備が見つかった関係で、これまで以下の案内メール送信を停止しておりました。
1. アカウント利用確認案内メール:新規アカウント登録者が対象
2. アカウント年度更新案内メール:7月以降の再採用アカウント登録者が対象
この度ようやく問題点を解消できましたので、遅くなりましたが対象の方々への案内メール送信を再開します。
区分: 送信開始日: 期限日 :対象者数
1: 2025/12/5(金):2026/3/2:700名
2: 2025/12/3(水):2026/3/2: 43名
メールが届いた方は、アカウント利用確認手続きあるいは年度更新手続きの実施をお願いします。
1: アカウント利用確認手順
https://www.media.hiroshima-u.ac.jp/services/reg/acc_confirm/
2: アカウント年度更新手順
https://www.media.hiroshima-u.ac.jp/services/reg/acc_renewal/
参考:メディアセンター利用者・サービス管理システム
https://reg.huc.hiroshima-u.ac.jp/
なお、新システム稼働後にアカウント利用確認未実施でロックとなったアカウント10件もロック解除済みですので、利用確認手続きを進めてくださるようお願いします。
今後共、情報セキュリティへのご協力をよろしくお願いいたします。
———————————————————–
[Regarding the Sending of IMC Account Confirmation and Account Renewal Notification Emails]
Due to issues discovered in various configuration data following the Media Center’s computer system update, we had previously suspended sending the following notification emails:
1. Account Confirmation Email: Targeted at new account registrants
2. Account Renewal Notification Email: Targeted at account registrants re-enrolled after July
We have now resolved the issues. Although delayed, we will resume sending these notification emails to the relevant individuals.
Category: Start Date: Deadline: Number of Recipients
1: Friday, December 5, 2025 : March 2, 2026 : 700 users
2: Wednesday, December 3, 2025 : March 2, 2026 : 43 users
If you receive an email, please complete the Account confirmation procedure or the Account renewal procedure.
1: Account Confirmation Procedure [Press the yellow Translate button] https://www.media.hiroshima-u.ac.jp/services/reg/acc_confirm/
2: Account Renewal Procedure [Press the yellow Translate button] https://www.media.hiroshima-u.ac.jp/services/reg/acc_renewal/
Reference: Media Center User & Service Management System
https://reg.huc.hiroshima-u.ac.jp/
Additionally, 10 accounts that were locked after the new system launch due to uncompleted verification have now been unlocked.
Please proceed with the verification process.
We appreciate your continued cooperation in maintaining information security.

