年末年始メディアセンター施設(事務室・端末室等)の閉室スケジュールについて/ Closure Schedule for Media Center Facilities (Offices, Computer Rooms, etc.) During the Year-End and New Year Holidays
情報メディア教育研究センターの年末年始における閉室スケジュールおよび各業務予定について以下の通りお知らせいたします。
ご理解とご協力のほどよろしくお願いいたします。
○各事務室の閉室スケジュールについて
本 館:12/27(土)~1/4(日)
東分室:12/27(土)~1/4(日)
霞分室:12/27(土)~1/4(日)
○申請・問い合わせ業務について
閉室期間中も各種サービスは通常通り運用しますが、12/27(土)~1/4(日) の間にお受けした申請手続きの一部およびお問い合わせについては 1/5(月) 以降に順次対応いたします。
コロナやインフルエンザ等への感染予防対策のため、質問や利用相談については可能な限りメディアセンター「問い合わせフォーム」からお願いいたします。
【問い合わせフォーム】
https://www.media.hiroshima-u.ac.jp/helpdesk/posting/
○各端末室・セミナー室等の閉室スケジュールについて
本 館 :12/27(土)~1/4(日) [休業期は17:00に閉館]
東図書館 :12/27(土)~1/4(日) [休業期は17:00に閉館]
霞地区 :12/27(土)~1/4(日)
東千田地区:12/27(土)~1/4(日) [休業期は17:00に閉室]
【端末室・セミナー室】-場所と開室時間
https://www.media.hiroshima-u.ac.jp/services/pc-room/#place-openhours
○ポスタープリンタ出力サービスについて
12/26(金)~1/4(日) の期間は、サービスをお休みいたします。
1/5(月) にご利用希望の場合は、12/26(金)16:30 までにご予約ください。
【ポスタープリンタ出力サービス】
https://www.media.hiroshima-u.ac.jp/services/print/poster/
その他の日にちも通常と異なる開室・閉室時間となる場合があります。
詳細につきましては以下のURLをご確認ください。
【端末室・セミナー室予約状況】
https://www.media.hiroshima-u.ac.jp/room_reservation/
以上、よろしくお願いいたします。
——————————————————————–
Closure Schedule for Media Center Facilities (Offices, Computer Rooms, etc.) During the Year-End and New Year Holidays
We would like to inform you of the following closure schedule and business plans for the Information Media Center during the Year-End and New Year holidays.
Thank you for your understanding and cooperation.
○ Closure Schedule for Each Office
Main Building Office: December 27th (Sat) – January 4th (Sun)
East Branch Office: December 27th (Sat) – January 4th (Sun)
Kasumi Branch Office: December 27th (Sat) – January 4th (Sun)
○ Application and Inquiry Information
All services will continue to operate normally during the closure period. However, some applications and inquiries received between December 27th (Sat) and January 4th (Sun) will be handled sequentially from January 5th (Mon).
As a precaution against infection with COVID-19 and influenza, please use the Media Center’s “Inquiry Form” whenever possible to ask questions or for inquiries about use of the facility.
[Inquiry Form]
https://www.media.hiroshima-u.ac.jp/helpdesk/posting/
○ Closure schedule for terminal rooms, seminar rooms, etc.
Main Building: December 27th (Sat) – January 4th (Sun) [Closed at 5:00 PM during holidays]
East Library: December 27th (Sat) – January 4th (Sun) [Closed at 5:00 PM during holidays]
Kasumi Area: December 27th (Sat) – January 4th (Sun)
Higashi-Senda Area: December 27th (Sat) – January 4th (Sun) [Closes at 5:00 PM during holidays]
[Device Rooms/Seminar Rooms] – Location and Opening Hours
https://www.media.hiroshima-u.ac.jp/services/pc-room/#place-openhours
○ Poster Printing Service
Service will be suspended from December 26th (Fri) to January 4th (Sun).
If you wish to use the service on January 5th (Mon), please make your reservation by 4:30 PM on December 26th (Fri).
[Poster Printing Service]
https://www.media.hiroshima-u.ac.jp/services/print/poster/
Opening and closing hours may differ on other days.
For details, please see the following URL.
https://www.media.hiroshima-u.ac.jp/room_reservation/
Thank you for your cooperation.
(2025/12/23)

